Grijs-Groen

NL Doet dag
Op zaterdag 12 maart was weer de landelijke NL Doet dag. Meedoen met NL Doet kan een organisatie helpen met finan­ciële steun, promotie via social media en materialen. In onze buurt deed een groep vrijwilligers in Nieuw Husken mee aan dit initiatief.

Het vorig jaar aangelegde bloemenlint werd met een grondfrees en deels handmatig met een spade omgedaan en de grond werd klein gemaakt. Hierbij werden graspollen en onkruid en wortels verwijderd. Daarna werden er diverse plantjes in het lint gezet. De komende tijd volgen er nog meer planten en er zullen nog kruiden gezaaid worden.
Het was een fikse klus die niet gered werd binnen de vooraf geplande tijd. Doch alle vrijwilligers waren bereid om langer te blijven totdat er een optimaal resultaat bereikt werd.

—————————————————————————————————–

Binnen het bestuur en vrijwilligers van Stg Burtbeheer Zeswegen-Nieuw Husken zijn er enkele leden die actief de status van onze omgeving in de gaten houden. Zo houden ze ook geregeld een schouw door onze buurt en melden ongeregeldheden bij gemeente, politie of huurderscorporatie.

Deze werkgroep Grijs-Groen houdt ook in 2022 weer buurtschouwen waarbij o.a. de staat van de openbare ruimte wordt gemeten aan de hand van de IBOR-meetlat.

Hebt u ideeën, bent u geïnteresseerd in meer informatie of wil u meelopen met een van de volgende schouwen, meld u dan aan via 06-1242 5992 of info@stichting-buurtbeheer-znh.nl