Street Art

Kunst in de maak!
Zo’n 9 jaar geleden wilden we het winkelplein opfleuren. Toen werd ook het idee geboren om er grote borden te hangen met tekeningen van bewoners. Zo kwamen er de zogenaamde kunstpanelen te hangen. Ondertussen zijn deze panelen door invloed van weer en zon dermate verweerd dat ze aan vernieuwing toe zijn.

In de lente-editie van dit blad deden we al een oproep dat bewoners een idee kunnen inleveren voor een tekening op de panelen. Dat kan nu nog steeds. Als u een mooi voorbeeld hebt, kunt u dat op schaal inleveren via info@stichting-buurtbeheer-znh.nl of via ’t Heerlens Heitje. De daadwerkelijke grootte is 100×244 cm.
Ondertussen hebben we al 2 lokale kunstenaars bereid gevonden om een kunstpaneel te maken.
Simone Cals uit Nieuw Husken is bezig met een van de panelen. Als je inzoomt op het werk kun je allerlei dingen zien, vooral veel gezichten.
Simone noemt haar kunst tombola-design, het is als een grabbelton waar je steeds iets anders in vindt. Ze werkt intuïtief, het ene gezicht gaat tijdens het verven over in een ander. Ze krijgt haar inspiratie onder het werk.

Simone Cals aan het werk