Mededeling BOA/Politie

Bericht van de wijkBOA: Afval dumpen
De laatste tijd wordt er weer veel afval gedumpt. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Niet alleen omdat het niet mag, te vroeg aanbieden of verkeerd aanbieden, maar ook omdat het voor ongedierte zorgt en dat wilt natuurlijk niemand. Tevens zorgt het voor verloedering van de wijk.
Als u bij een cluster bent en deze doet het niet, neem dan contact op met Rd4 zodat deze gemaakt word. Ook als het cluster het niet doet is het niet de bedoeling dat afval naast het cluster word neergezet. Indien u afval naast het cluster aantreft, ook PMD-afval, meld het dan bij Rd4.
Wij horen regelmatig “melden heeft toch geen zin.” Melden heeft altijd zin! Of het nu gaat om afval dumping in het park of een andere overlastmelding. Wij zijn dan wel veel in de wijk maar wij zien helaas ook niet alles. Wij vragen u dan ook om meldingen te maken bij ons meldings-nummer (045) 14045.
De wijkboa’s

Logo Politie
Meld uw beveiligingscamera aan bij ‘Camera in Beeld’
Ondernemers en burgers die beveiligingscamera’s bij hun bedrijf of woning hebben, kunnen die laten registreren bij ‘Camera in Beeld’. Op die manier kunnen ze politie helpen bij het oplossen van incidenten en misdaden.
De particuliere camera’s maken (binnen de daarvoor geldende regels) niet alleen opnames van hun eigen terrein, maar soms ook van een stukje openbare ruimte. Voor de politie kunnen deze camerabeelden een waardevolle bijdrage zijn bij het oplossen van strafbare feiten (inbraken, overvallen en berovingen).

Online database
De camera’s worden aangemeld bij ‘Camera in Beeld’; een online database van de politie, waar alle (particuliere en overheids-)camera’s op een kaart staan aangegeven. Zo heeft de politie overzicht welke camera’s op welke plek hangen en waar zij opnames van maken.

Contact met eigenaar
Is ergens iets gebeurd? Dan kan de politie via dat systeem heel snel zien of er camera’s in de buurt zijn. Als dat zo is, neemt de politie contact op met de eigenaar van de betreffende camera en vraagt of de beelden gebuikt mogen worden voor het oplossen van de zaak. De politie kan dus niet zonder toestemming van de eigenaar de beelden bekijken.

Wilt u een bijdrage leveren aan het opsporingswerk van de politie?
Meld uw camera dan aan bij https://www.politie.nl/onderwerpen/camera-in-beeld.html.
Daar staan ook antwoorden op veel gestelde vragen.